Uwielbiam swój zawód, swoją pracę. To moja pasja, wyzwanie, spełnienie. Nie zawsze jest łatwo... Ale kiedy współuczestniczę
z drugim człowiekiem w procesie jego przemian wewnętrznych, w których niemożliwe staje się możliwe - czuję, że i ja potrafię latać...
Kinga Dziewiątkowska-Kozłowska
psycholog, psychotraumatolog, socjoterapeuta, profilaktyk społeczny dzieci i młodzieży, pedagog przedszkolny i wczesnoszkolny, specjalista wczesnego wspomagania rozwoju, terapeuta pracujący w oparciu o nurt TSR, trener umiejętności psychospołecznych, terapeuta Snoezelen, terapeuta ręki, terapeuta pedagogiczny
WYKSZTAŁCENIE
Doktorantka Szkoły Doktorskiej Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy w dziedzinie Nauk Społecznych.
Absolwentka studiów magisterskich oraz podyplomowych w zakresie następujących dziedzin:
• Psychologia (specjalność kliniczna; 5 - letnie studia magisterskie; Bydgoszcz, 2011)
• Pedagogika (specjalność edukacja przedszkolna z terapią pedagogiczną; 5-letnie studia magisterskie; Bydgoszcz, 2011)
• Psychologia Kliniczna (studia podyplomowe; Warszawa, 2021)
• Socjoterapia i profilaktyka społeczna dzieci i młodzieży (studia podyplomowe; Lublin, 2022)
• Psychotraumatologia (studia podyplomowe; Warszawa, 2022)
Dodatkowo:
• Międzynarodowy Specjalista Snoezelen ISNA MSE
• Terapeuta Snoezelen I-IV stopnia (założyciel pierwszej w województwie certyfikowanej Sali Doświadczania Świata)
• Terapeuta TSR (terapia skoncentrowana na rozwiązaniach)
• Terapeuta WWRD (wczesne wspomaganie rozwoju dziecka)
• Trener TUS (trening umiejętności społecznych i życiowych)
• Trener rozwoju emocjonalnego dzieci i młodzieży
• Terapeuta Ręki I i II stopnia
• Terapeuta pedagogiczny
Jest w gronie czterech terapeutów w Polsce posiadających certyfikację Międzynarodowego Specjalisty Snoezelen, dającą rozszerzone kwalifikacje International Snoezelen Association - Multisensory Enviroment do prowadzenia zajęć metodą Snoezelen oraz prowadzenia certyfikowanych szkoleń terapeutów.
Uzyskane certyfikacje w zakresie metody Snoezelen:
Certyfikacja INTERNATIONAL SNOEZELEN SPECIALIST (Międzynarodowy Specjalista Snoezelen) - tytuł przyznany bezpośrednio z ramienia twórcy metody Snoezelen, Ada Verheula, jak również Prezydenta ISNA-MSE, Mauritsa Eijgendaal, oraz osób przeprowadzających sesję egzaminacyjną oraz oceniających pracę dyplomową: Svenję Fuhrmann oraz Nicole Ling (Holandia, Dania, Niemcy 2024)
Certyfikacje otrzymane w Polsce:
1. stopnia (Polskie Centrum Snoezelen - szkolenie w Krakowie, 2020 - certyfikat nr 0379/P/2006/2020;
2. stopnia (Polskie Centrum Snoezelen - szkolenie w Bolesławcu, 2022 - certyfikat nr 0008/R/1103/2022 ).
Certyfikacje otrzymane za granicą:
3. stopnia (Dein Raum - szkolenie w Niemczech, Grunwald 2023);
4. stopnia (Dein Raum/Mondo Snoezelen - szkolenie we Włoszech, Padwa 2023);
Członek ISNA-MSE International oraz ISNA-MSE Polska, ponadto członek Polskiego Towarzystwa Terapeutycznego.
Systematycznie podnoszę swoje kwalifikacje uczestnicząc w licznych kursach/szkoleniach zorientowanych na kierunkową pomoc psychologiczno-pedagogiczną oraz terapeutyczną dla dzieci i młodzieży. Współpracuje również czynnie ze specjalistami Snoezelen z Włoch oraz zespołem specjalistów z USA. W procesie terapeutycznym pracuję głównie w oparciu o nurt TSR (terapia skoncentrowana na rozwiązaniach).
Wybrane kursy i szkolenia:
- Trener rozwoju emocjonalnego dzieci i młodzieży z elementami socjoterapii i psychoterapii
- Dziecko w kryzysie psychicznym - terapia przy zaburzeniach lękowych
- Praca z trudną młodzieżą z elementami zintegrowanej profilaktyki uzależnień i społecznych zachowań ryzykownych
- Profilaktyka i terapia uzależnień behawioralnych
- Psychologia zaburzeń u dzieci i młodzieży z elementami prawa rodzinnego
- Nowoczesne metody terapeutyczno-rehabilitacyjne w pracy z dziećmi i młodzieżą z zaburzeniami
- Praktyczne zastosowanie elementów Integracji Sensorycznej w pracy z dziećmi
- Sala Doświadczania Świata - koncepcja Snoezelen i możliwości jej zastosowania
- Diagnoza i terapia dziecka z opóźnionym rozwojem mowy
- Uzależnienie od nowych technologii, hejt w sieci i cyberprzemoc w terapii psychologicznej dziecka
- Podstawowe techniki poznawczo-behawioralne w praktyce i terapii
- Terapia i edukacja dzieci z autyzmem, zespołem Aspergera z wykorzystaniem analizy behawioralnej
- Metodyka pracy z dzieckiem z zaburzeniami uwagi
- Metodyka pracy z osobami niepełnosprawnymi intelektualnie z komunikacją wspomagającą oraz elementami wczesnego wspomagania rozwoju i terapii ręki
- Wybiórczość pokarmowa u dzieci
- Zaburzenia odżywiania (anoreksja, bulimia, ortoreksja, kompulsywne zajadanie) - podstawy pracy terapeutycznej z pacjentem
DOŚWIADCZENIE
Posiadam wieloletnie doświadczenie w pracy psychologiczno-pedagogicznej zarówno w zakresie przeprowadzania indywidualnych konsultacji z pacjentem (diagnoza, terapia, profilaktyka), jak i prowadzeniu grup wsparcia czy warsztatów/szkoleń kierunkowych.
W latach 2021, 2020, 2019 oraz 2018 zostałam nagrodzona statuetką Orły Medycyny - wybór pacjentów.
Dziękuję serdecznie za zaufanie!
Od kilku lat systematycznie współpracuję m.in. z:
• Centrum Medycznym IKAR w Bydgoszczy (psycholog dziecięcy)
• Ośrodkiem Rozwoju Kompetencji Edukacyjnych ORKE w Warszawie (trener nauczycieli)
• Wyższą Szkołą Gospodarki (psycholog, socjoterapeuta, wykładowca)
W ubiegłych latach miałam również możliwość zdobycia doświadczenia w pracy psychologiczno-terapeutycznej w:
• Centrum Edukacji i Aktywizacji dla Osób Niepełnosprawnych w Bydgoszczy (psycholog/trener)
• Ośrodkiem Szkoleniowo-Terapeutycznym Terapeutica w Bydgoszczy (psycholog dzieci i młodzieży)
• Centrum Diagnozy i Terapii Pedagog Domowy (psycholog dziecięcy; pedagog/terapeuta)
• Zespole Szkół nr 21 w Bydgoszczy (psycholog szkolny)
• Stowarzyszeniu Kontakt w Bydgoszczy (psycholog dziecięcy)
• Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 2 w Bydgoszczy (psycholog/pedagog)
• Center for Cognition and Communication, New York (neuropsycholog)
O MNIE W SIECI
Wywiad dla Interii i grupy Polsat Box w ramach ogólnopolskiej akcji dotyczącej depresji wśród dzieci i młodzieży (luty, 2022)
Depresja w szkolnej ławce – jak rozpoznać, że z uczniem dzieje się coś złego?
Wywiad dla Expressu Bydgoskiego (marzec, 2022)
Bydgoska psycholog: O wojnie z dziećmi należy rozmawiać. Dziecko jest odbiciem lustrzanym dorosłego
Wywiad dla Wirtualnej Polski (październik, 2021)
Za małe usta, za grube uda. To, co widzą na Instagramie, wpędza je w kompleksy i stany depresyjne
Artykuł popularnonaukowy dla wydawnictwa Trening Umiejętności Społecznych
Doświadczając świata
https://treningumiejetnoscispolecznych.pl/doswiadczajac-swiata/
ZAINTERESOWANIA
Moje zainteresowania naukowe skupiają się wokół psychologii klinicznej dziecka oraz Snoezelen.
Kilka słów o mnie - prywatnie... Pasjonatka podróży, bezgranicznie kochająca zwierzęta, uwielbiająca grę na pianinie, zarażająca pozytywną energią! Moje motto życiowe, które towarzyszy mi bezustannie...
"Carpe Diem!"